Plzeňská společnost REUS s. r. o. funguje pod různými jmény a majiteli již od roku 2001. Stejně jako jména se tříbila i samotná činnost společnosti, od tisku a vazeb knih se postupně společnost specializovala na personalizaci, na šitou a lepenou vazbu a na kompletační a distribuční služby. Své zkušenosti nabírala především na německém trhu a díky tomu se jí podařilo vybudovat si postavení největšího dodavatele posttiskových a zasilatelských služeb v Evropě - v roce 2019 společnost Reus se 145 stálými zaměstnanci zvládla zpracovat 98,2 milionů vazeb V1, 93,4 miliónů vazeb V2, 82,4 miliónu balených produktů a 174,7 miliónů personalizovaných, poštovně tříděných zásilek.
PERSONALIZACE BEZ HRANIC
Právě personalizace je klíčovou činností společnosti, ve které vidí budoucnost i u českých zákazníků - v Reusu můžete tiskovinu personalizovat prakticky jakkoliv vás napadne. Počínaje adresou, přes vizuál obálky, po individualizaci obsahu, příloh v podobě dalších tiskovin, unikátních voucherů, šekových knížek, 3D vkladů až po EAN kódy, QR kódy, variabilní číselné řady apod. A můžete personalizovat již hotový produkt jako různé katalogy, brožury či letáky nebo si můžete od Reusu nechat zpracovat zajímavé produkty digitálně.
SLUŽBY OD A AŽ DO Z
Jaké konkrétní služby v oblasti polygrafie tedy firma REUS zajišťuje?
- Digitální tisk - šestibarvový tisk je počátkem k realizaci jakýchkoli tiskovin vč. personalizace či výroby brožur s proměnlivým obsahem a počtem stran.
- InkJet personalizace – pomáhá firmám nejen zpracovat informace o svých klientech, ale hlavně cíleně a efektivně dopravit do rukou toho, komu chcete poslat například přání (a vykouzlit tím úsměv na jeho tváři), nebo cílenou reklamní nabídku.
- Knižní vazba – denní chléb polygrafie. Dnes se však počet stran ve výrobku výrazně snížil, náklad je rozdroben mnohdy na desítky variant počtu katalogů v balení a obrazových mutací. Rozšiřuje se požadavek oboustranné personalizace obálky, vkladů a variantní originalita finální podoby zásilky.
- Vkládání a balení do fólie - v setech lze jednak vkládat do katalogu, nebo také na základní katalog v určeném pořadí další přikládat. Dodatečný efekt na přání je zaujmout efektivním reklamním sdělením, např. barevnou folií.
- Distribuce - posledními dílky puzzle jsou úkony vedoucí k převzetí díla konkrétní osobou. Zadání pokynu pro transport speditérovi je pouze vrcholek ledovce. Zcela na počátku procesu se detailně technologicky popíše variabilní produkt, pro který se musí optimalizovat databáze adres přesně podle platných směrnic pošty země, kam se zasílá a následně se provede jejich přenesení na požadované místo.
LOGISTIKA A POHON VZV
Asi si sami dokážete představit, jak ve firmě s takovými kapacitami zakázek může být složitá logistika a organizace skladů. V Reusu tedy stáli před rozhodnutím, jaký pohon zvolit pro svou manipulační techniku (zejména VZV). Po experimentech s elektrickými vozíky nakonec přešli na pohon LPG od Primagasu. Sami se podívejte, jak toto rozhodnutí hodnotí manažer oddělení technických služeb, pan Ing. Michal Rendl: